34775748 - 041

7411 431 0914

چسب پلی وود

برای بهم چسباندن لایه های تار و پود پلای وود ها از چسب های مختلفی در بازار استفاده می شود که بعضی از کارخانجات بزرگ تولید کننده تخته چندلایی و پلی وود جهت کاهش در هزینه های تامین چسب کارخانه پلی وود بخشی از کارخانه را به کار تولید چسب مورد نیاز خود اختصاص داده اند که این کار علاوه بر کاهش در هزینه ها فایده مهم دیگری نیز دارد و آن این است که هیچ موقع بخاطر کمبود چسب در بازار فروش این کاخانه ها معطل چسب مورد نیاز خود نمی مانند و کار را تعطیل نمی کنند.

اما بخش عمده ای از تولید کنندگان کوچک و بزرگ پلی وود ها در ایران و سایر کشورها چسب پلی وود های خود را از کارخانه های چسب سازی خریداری می کنند.پ

چسب پلای وود ها به طور مشخص به دو دسته تقسیم می شوند :

۱- چسب های ضد آب

۲- چسب های معمولی

کاربرد چسب های ضد آب :

به چسب هایی اطلاق می شود که محصول پلی وود را علاوه بر عمل چسبندگی کاملاً ضد آب می کنند به طوری که به هیچ عنوان و در تحت هیچ شرایطی لایه های پلی وود ها از هم باز و جدا نمی شوند ، به این چسب ها چسب های واترپروف فنل یا چسب های پایه فنولیک گفته می شود.

کاربرد چسب های معمولی :

دسته دوم چسب های معمولی می باشند که فقط عمل چسبندگی بین لایه های تخته پلی وود را انجام می دهند و هیچگونه خاصیت ضد آبی به تخته چند لایه نمی بخشند که به این دسته از چسب ها چسب های اوره فرمالدوئید می گویند. شرکت پلی وود آذران معمولاً از هر دو مدل از چسب ضد آب کننده پلی وود و چسب اوره پلی وود جهت تولیدات خود استفاده می کند.